27 lutego 2013

Gulasz inspirowany boeuf bourguignon

Przez dobę marynowałam pół kilograma pokrojonej karkówki w ciemnym sosie sojowym, oleju, papryce słodkiej z 2 listkami laurowymi i zielem angielskim.
Do rozgrzanego garnka wrzuciłam zamarynowane mięso i obsmażyłam. Po chwili dodałam 2 posiekane małe cebule i marchewkę pokrojoną w plasterki. Po około 5 minutach wcisnęłam duży ząbek czosnku i dodałam garść natki pietruszki. Po chwili dodałam 150 ml czerwonego, wytrawnego wina, czubatą łyżeczkę koncentratu pomidorowego, pół łyżeczki tymianku, 250 ml wody i opieprzyłam. Gulasz nie wymaga solenia. Dusiłam pod przykryciem do miękkości mięsa. Na koniec oprószyłam mąką, aby sos zgęstniał.
Podałam z ziemniakami, choć wydaje mi się, że ten gulasz najlepiej smakowałby z kopytkami.

k



2 komentarze: