28 kwietnia 2013

Maślano-serowe kopertki

Składniki:
mąka 200g,
masło 200g,
biały półtłusty ser 200g,
cukier 2 łyżeczki,
proszek do pieczenia 1 łyżeczka,
powidła śliwkowe,
jabłko,
cynamon.
Wykonanie (bardzo proste i szybkie):
Na stolnicy posiekałam przesianą mąkę, masło, ser, cukier, proszek do pieczenia. Masło nie może być wyjęte prosto z lodówki, ale musi jednak "trzymać konsystencję". Kiedy masło i ser były posiekane w drobne kawałeczki, wyrobiłam na jednolite ciasto. Gotowe ciasto podzieliłam na 2 części, każdą z nich rozwałkowałam na grubość 2 milimetrów i pokroiłam w kwadraty. Na każdy kwadrat nakładałam łyżeczkę powideł śliwkowych lub kawałeczki jabłka oprószone cynamonem. Zalepiałam kwadraty w kopertkę i piekłam 13 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Z podanych ilości składników wychodzi około 25 kopertek.



3 komentarze:

  1. Dziś miałam okazję spróbować kopertkę z powidłami. Bardzo smaczna. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Babcia mojej przyjaciolki zawsze takie robila. Sa wyborne! <3

    OdpowiedzUsuń