10 kwietnia 2013

Pulpety w sosie śmietanowo - grzybowym

Grzyby namoczyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju i wrzuciłam grzyby. Osoliłam, solidnie opieprzyłam dodałam dużą posiekaną cebulę i zajęłam się przygotowywaniem pulpetów.
Do pół kilograma mielonej łopatki dodałam jajko, łyżkę otrąb owsianych, cebulę, sól, pieprz. Wymieszałam, formowałam pulpety i układałam na patelni z grzybami, kiedy te już zaczęły się dusić. Przykryłam pokrywką i tylko co jakiś czas zamieszałam grzyby i przewróciłam na drugą stronę pulpety. Po ok. 20 minutach dodałam do sosu 100 ml śmietany 18%, pogotowałam minutę i gotowe.  
Do sosu grzybowego idealnie pasuje kasza gryczana i mężowej roboty ogórki kwaszone.


1 komentarz:

  1. Takie klopsiki robi moja Babcia - są pyszne! Obowiązkowo z kaszą i ogórkiem kiszonym. :)

    OdpowiedzUsuń