27 marca 2012

Pizza

2 dag drożdży zalałam 75 ml ciepłego mleka i dodałam łyzeczkę cukru. Po 30 minutach do zaczynu dodałam 2 szklanki przesianej mąki, łyżeczkę soli, łyżeczkę oleju, 75 ml wody. Mąż wyrobił ciasto. Odstawiliśmy przykryte ściereczką na godzinę. Po tym czasie uformowaliśmy ciasto w prostokąt do blaszki.
Na to sos: koncentrat ze szczyptą cukru, czosnku i oregano.
A teraz czego dusza zapragnie lub lodówka pozwoli. U nas paseczki boczku, cebula, czosnek, papryka, oliwki, oregano, ser.
Piekłam 20 minut w 180 stopniach.

6 komentarzy:

  1. Wczoraj zrobiliśmy pizzę wg przepisu, wyszła pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy drożdży ma być 20 dag czy 20 g? bo ta pierwsza opcja coś mi nie odpowiada...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak... Biję się w piersi. 2 dag czyli 20 g. Mój błąd..

      Usuń
    2. Dziękuję za wyjaśnienie, zamierzam się za tą pizzę zabrać w najbliższym czasie :)

      Usuń
  3. Ciasto nieco za grube :) Powinniśmy zadbać o to, by było jak najcieńsze. Poza tym bardzo fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń