12 listopada 2018

Omlet ze szpinakiem i pomidorami

Weekendowe śniadanie? Omlet! Nie tak trudny, jak się wydaje :) Do dzieła:
Składniki na 2 porcje:
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • 4 łyżki mąki
  • 2 garści liściastego szpinaku
  • 2 pomidory (uwielbiam malinowe)
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • sól
Oddzieliłam białka od żółtek. Białka ubiłam mikserem na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dodałam żółtka, ubijałam 30 sekund. Dodałam mąkę i mleko i ubijałam jeszcze około 30 sekund. Dodałam posiekane liście szpinaku, rozgnieciony czosnek i osoliłam.
Na patelnię wlałam olej, ułożyłam plastry z jednego pomidora. Wylałam na nie masę, przykryłam patelnię pokrywką i smażyłam kilka minut. Kiedy góra się ścięła, a boki omletu odeszły od brzegów patelni, przełożyłam go ostrożnie na talerz. Na wierzchu ułożyłam plastry świeżego pomidora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz