23 września 2018

Curry z kalafiora i szpinaku

Zapraszam dziś na bardzo aromatyczne curry. W roli głównej Pan Kalafior :)

Składniki na 1 dużą porcję lub 2 małe:
  • 3 garści różyczek kalafiora
  • 2 garści liściastego szpinaku
  • pół czerwonej papryki
  • 6 łodyżek szczypiorku
  • 2 ząbki czosnku
  • 50 ml śmietany 30%
  • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego
  • łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • papryka ostra wg upodobań
  • 1/3 łyżeczki mielonego imbiru
  • pół łyżeczki kurkumy
  • łyżka mąki
  • sól
Kalafiora podzieliłam na mniejsze różyczki i wrzuciłam na patelnię z gotującą się wodą (200 ml). Dodałam sos sojowy, śmietanę, paprykę słodką, ostrą, imbir, kurkumę i osoliłam. Gotowałam pod przykryciem. Po ok 8 minutach dodałam paprykę pokrojoną w małą kosteczkę. Po kolejnych 5 minutach dodałam szpinak i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dusiłam jeszcze ok. 2 minuty. Po tym czasie oprószyłam mąką do zagęszczenia sosu. Na koniec, po wyłączeniu ognia, dodałam posiekany szczypiorek. Gotowe! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz