27 grudnia 2014

Bajaderki

Kiedy mam ochotę na coś słodkiego, zaczynam polować na bajaderkę. I nigdy nie spocznę, póki jej nie znajdę w jakiejś cukierni. Wiecie jak to jest :)
Bajaderki nie dość, że są pyszne, to jeszcze są wspaniałym ratunkiem dla resztek poświątecznych lub poimieninowych ciast.
  • 500 g ciast (bez dodatku kremu, owoców, galaretek; jeśli mamy dużo sernika, należy dodać kilka herbatników)
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mleka
  • 60 g masła
  • 3 łyżki kakao
  • 1/2 łyżeczki aromatu rumowego
  • 200 g gęstej marmolady truskawkowej
  • wiórki kokosowe
Ciasta zmieliłam w malakserze. W garnku zagotowałam mleko, cukier, kakao i masło. Dodałam aromat, ciasta i marmoladę. Dokładnie wymieszałam i odstawiłam do lodówki na noc do stężenia.
Następnego dnia formowałam z masy kulki wielkości dużego orzecha włoskiego, obtaczałam w wiórkach kokosowych i umieszczałam w papilotce.
Z podanych ilości składników wychodzi około 30 bajaderek.




1 komentarz: