18 października 2013

Wątróbka Pyzata Chata

Danie wzorowałam na wątróbce, którą można dostać w lokalu Pyzata Chata w Lublinie. 
Na rozgrzany olej rzepakowy wrzuciłam pół kilograma grubo pokrojonych pieczarek. Podsmażyłam chwilę, następnie dodałam 2 posiekane cebule. Smażyłam około 5 minut, co jakiś czas mieszając. Po tym czasie dodałam 300 g oczyszczonej i pokrojonej drobiowej wątróbki. Mocno opieprzyłam, obsypałam 2 łyżkami mąki i dusiłam około 8 minut. Co jakiś czas podlewałam niewielką ilością wody do uzyskania sosiku. Na koniec dodałam pół puszki groszku. Trzymałam na ogniu do podgrzania się groszku. Wątróbkę solimy dopiero na talerzu, w przeciwnym razie stanie się twarda.

4 komentarze:

  1. Lubię wątróbkę, pierwszy raz widzę z groszkiem :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe...w lokalu o nazwie Pyzata Chata jadłem we Lwowie...czyżby sieć? W Lublinie też samoobsługa i chodzenie z talerzem tam i owam (tak to wygląda we Lwowie)? A ta wersja wątróbki zapowiada się naprawdę ciekawie- muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiku, nazwa i zasada identyczne, ale widzę, że loga inne. Pozdrawiam!

      Usuń