20 września 2013

Sycąca zupa porowo - pomidorowa

Do zimnej wody włożyłam udko kurczaka bez skóry. Kiedy woda się zagotowała, dodałam 2 marchewki pokrojone w plasterki, pietruszkę, pół selera, posiekaną dużą cebulę, posiekaną natkę pietruszki, liść laurowy, 2 ziela angielskie i osoliłam. 2 pory (białe części) pokroiłam w półtalarki i podsmażyłam na niewielkiej ilości oleju rzepakowego. Podsmażone pory dodałam do zupy razem z 2 łyżkami kaszy manny. Po około godzinie gotowania dodałam 5 ziemniaków pokrojonych w kostkę. Kiedy ziemniaki były miękkie, dodałam czubatą łyżkę koncentratu pomidorowego i dużo pieprzu. Zabieliłam śmietaną. Do zupy dodałam mięso z ugotowanego kurczaka. Na koniec czas na lane kluski: widelcem rozbełtałam jajko z 2 łyżkami mąki i łyżką wody. Lałam ciasto małym strumieniem na gotującą się zupę. Pogotowałam jeszcze minutę. Gotowe.

1 komentarz:

  1. Cześć! Ta zupa wygląda bardzo smakowicie :) Jest na pewno rozgrzewająca i sycąca. Idealna na jesienny obiad.
    Pozdrawiam serdecznie moją imienniczkę :) Bardzo mi się u Ciebie podoba :)
    Dorota

    OdpowiedzUsuń