9 września 2013

Puszyste kokosowe ciasteczka

50 gram masła rozpuściłam i odstawiłam, aby ostygło. W misce ubiłam na sztywną pianę białka z 3 jajek. Kiedy piana była ubita, nadal miksując dodawałam stopniowo 100 g cukru, 20 g mąki, odrobinę proszku do pieczenia, kilka kropli aromatu wanilinowego. Kiedy składniki się połączyły, dodałam 80 gram wiórków kokosowych i delikatnie wymieszałam.
Nakładałam na blachę (z papierem do pieczenia) małe porcje ciasta. Porcje należy nakładać w dużych odstępach, ponieważ ciastka rosną podczas pieczenia. Piekłam w 180 stopniach z termoobiegiem przez około 8 minut do zezłocenia.
Po wyjęciu z piekarnika ciasteczka są miękkie. Dopiero następnego dnia nabierają odpowiedniej spoistości.
Z podanych składników wychodzi około 25 ciasteczek.

Przepis inspirowany przepisem z bloga tarzynkowo.

2 komentarze: