5 września 2017

Karkówka w sosie z grzybów leśnych z winem

Pyszna propozycja na danie z grzybów. Zapraszam :)
Składniki:
  • kilogram karkówki
  • 2 garści suszonych grzybów leśnych
  • 2 duże cebule
  • 2 łyżki siekanej natki pietruszki
  • 150 ml śmietany 30%
  • 200 ml białego wytrawnego wina
  • łyżka mąki
  • szczypta suszonego czosnku
  • sól, pieprz
Dzień 1: namoczyłam grzyby.
Dzień 2: Karkówkę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do rondla na mocno rozgrzany olej. Kiedy mięso się obsmażyło, dodałam posiekaną cebulę, grzyby pokrojone w paseczki, śmietanę i wino. Dusiłam do momentu, aż mięso było miękkie. Na koniec dodałam natkę pietruszki, czosnek, sól i pieprz do smaku. Zagęściłam sos oprószając go mąką przez drobne sitko. Gotowałam jeszcze 2-3 minuty. Gotowe. Podałam z kaszą gryczaną i ogórkiem kwaszonym.


2 komentarze:

  1. Wygląda niesamowicie apetycznie :) Na takie danie to ja jestem chętna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za kaszę gryczaną dam się pokroić, a jak jeszcze w takim zestawie, to już NIEBO ;)

    OdpowiedzUsuń