14 lutego 2015

Kapuśniak

Kapuśniak z kwaszonej kapusty to idealna zupa na zimę. W pozostałe pory roku gotuję go ze słodkiej kapusty. Zapraszam na zimową wersję.

  • 500 g kwaszonej kapusty
  • 1 udko kurczaka
  • 1 pętko kiełbasy
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • pół selera
  • garść natki pietruszki
  • łyżeczka lubczyku
  • 3 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • 3-4 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • łyżka słodkiej mielonej papryki
  • 4 ziemniaki
  • 50 g smalcu
  • 2 czubate łyżki mąki
  • łyżka soli
Do 2,5 litra zimnej wody włożyłam udko bez skóry. Kiedy woda się zagotowała, zszumowałam i dodałam marchewki pokrojone w talarki, pietruszki, selera, czosnek, natkę pietruszki, lubczyk, ziela angielskie, listki laurowe i sól. Po godzinie gotowania dodałam kiełbasę pokrojoną w plasterki, słodką paprykę i ziemniaki pokrojone w kostkę. Na smalcu rozgrzałam smalec i wrzuciłam posiekane cebule. Kiedy zaczynały się złocić, obsypałam mąką i dalej podsmażałam, co jakiś czas mieszając. Kiedy cebula się lekko zezłociła, dodałam do zupy razem z koncentratem. Kapustę kwaszoną drobno pokroiłam i dodałam na sam koniec do zupy. 


3 komentarze: