19 listopada 2014

Bardzo aromatyczne, ostre pulpeciki

Uwielbiam połączenie słodkiej papryki i curry. Prędzej czy później musiałam dodać te przyprawy do pulpecików. Dodanie estragonu cudownie wzbogaciło smak.
  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • łyżka słodkiej papryki
  • łyżeczka curry
  • pół łyżeczki estragonu
  • 1/3 łyżeczki harissy (chilli)
  • 100 ml śmietany 30%
  • jajko
  • 2 łyżki otrąb owsianych
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Do mięsa dodałam drobno posiekaną cebulę, wyciśnięty czosnek, słodką paprykę, curry, estragon, jajko i otręby. Wymieszałam na jednolitą masę doprawiając do smaku solą i pieprzem. Uformowałam małe pulpeciki i obsmażyłam przez minutę na gorącym oleju. Po tym czasie wlałam śmietanę, dodałam harissę, szczyptę soli i dusiłam pod przykryciem 10 minut. Gotowe.
Podałam z kaszą jęczmienną i surówką colesław.

7 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie muszę wypróbować a u mnie dziś na obiad w sosie koperkowym polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne danie na obiad, zapiszę sobie pomysł :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj były u nas na obiad, wyszły pyszne! Proponuję podać z pęczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że mój mąż nie lubi ostrego, bo od razu bym takie zrobiła, uwielbiam harissę.

    OdpowiedzUsuń