7 listopada 2017

Stir fry Piotrka Ogińskiego

Naszła mnie dziś wielka ochota na coś chińskiego. Mąż podpowiedział: "Może stir fry Ogińskiego?" To był strzał w dziesiątkę! Robi się to danie szybko, co jest ważne, kiedy człowiek wraca głodny z pracy. Wspaniały domowy "Chińczyk" :)
  • 100 g makaronu z zupek chińskich lub makaronu Mie
  • pojedyncza pierś kurczaka
  • 5-6 pieczarek
  • średnia cebula
  • pół czerwonej papryki
  • garść kapusty pekińskiej
  • 5 łyżek ostrego ketchupu
  • łyżka ciemnego sosu sojowego
  • sok z jednego plasterka cytryny
  • 2 łyżeczki miodu
Najpierw przygotowałam wszystkie składniki: 
- zagotowałam wodę na makaron, 
- cienko (!) pokroiłam: pierś w paseczki, pieczarki w plasterki, paprykę w paseczki, cebulę w piórka, kapustę na około centymetrowe paski
- w kubeczku wymieszałam ketchup, sos sojowy, sok z cytryny i miód.

Do gorącej wody włożyłam niepołamany makaron i zostawiłam pod przykryciem. Na gorący olej wrzuciłam kurczaka i smażyłam przez 2 minuty. Po tym czasie dodałam warzywne składniki i smażyłam na dużym ogniu przez 2 minuty, cały czas mieszając. Po tym czasie odcedziłam makaron, dodałam do warzyw, wlałam sos i ciągle smażąc, wymieszałam. Gotowe.

1 komentarz: