3 sierpnia 2019

Bagietki na mleku

Ależ to przyjemność piec swoje pieczywo! Bagietki na niedzielne śniadanie to jest to :)
Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 250 ml mleka
  • 100 ml wody
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 3 płaskie łyżeczki cukru
  • 4 łyżki oleju
Mleko wymieszałam z wodą i lekko podgrzałam. Do ciepłego mleka z wodą dodałam cukier i drożdże i zamieszałam do rozpuszczenia drożdży. Dodałam mąkę, sól, cukier i olej i wyrobiłam na jednolite ciasto. Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce. Kiedy ciasto podwoiło swoją objętość, pokroiłam je na 4 części. Każdą część uformowałam w wałeczek i skręciłam. Ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiłam na 220 stopni i na spód wstawiłam naczynie z 250 ml wody. Po 15 minutach odpoczynku ciasta włożyłam je do piekarnika. Piekłam 20 minut. 
Przepis od @wiesia_gotuje z IG. Dziekuję! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz