17 czerwca 2017

Barszcz ukraiński

Po wycieczce do Lwowa i skonsumowaniu wielu barszczy odkryłam, że "polski" barszcz ukraiński różni się tylko jedną rzeczą od "ukraińskiego" barszczu ukraińskiego. Do ukraińskiej wersji nie dodaje się kapusty.
Składniki:

  • 500 g kości wieprzowych
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 5-6 średnich buraków
  • puszka białej fasolki
  • pół selera
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 ziemniaków
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • 100 koncentratu pomidorowego
  • sok z połowy cytryny
  • natka pietruszki
  • 150 ml śmietany 18%
  • sól, pieprz
Do zimnej wody włożyłam kości. Kiedy woda się zagotowała, dodałam marchewkę pokrojoną w plasterki, w całości pietruszkę i selera, buraki pokrojone w cienkie paseczki, posiekane natkę pietruszki, cebulę i czosnek, ziele, listek laurowy. Gotowałam godzinę. Po tym czasie dodałam ziemniaki pokrojone w kostkę i osoliłam. Kiedy ziemniaki były miękkie dodałam koncentrat, sok z cytryny i fasolkę. Zabieliłam śmietaną i opieprzyłam. Na koniec wyjęłam kości z zupy, oddzieliłam mięso, które dodałam z powrotem do zupy. Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz