9 czerwca 2014

Pulpety "Trzy zioła"

O jakie trzy zioła chodzi? O lubczyk, natkę pietruszki i koperek :)
Do pół kilograma mielonego mięsa z indyka dodałam jajko, drobno posiekaną cebulę, 2 łyżki otrąb owsianych, wyciśnięty ząbek czosnku, łyżkę suszonego lubczyku, łyżkę suszonej natki pietruszki, sól i pieprz. Wymieszałam na jednolitą masę.
W rondlu na niewielkiej ilości oleju rzepakowego zeszkliłam posiekaną cebulę. Z masy mięsnej uformowałam 8 pulpecików i ułożyłam w rondlu. Pulpeciki przewracałam do całkowitego obsmażenia ze wszystkich stron. Wlałam 100 ml śmietany 30%, 100 ml wody i dusiłam pod przykryciem. Po około 10 minutach dodałam posiekany duży pęczek koperku. Dusiłam jeszcze 10 minut. Po tym czasie zagęściłam sos niewielką ilością mąki i osoliłam do smaku.
Podałam z ryżem i surówką z kalarepy, papryki i szczypiorku.

1 komentarz: