4 czerwca 2014

Krupnik

Krupnik to jedna z zup mojego dzieciństwa. Bardzo prosto się ją robi, nie jest droga, a za to bardzo zdrowa dzięki dodatkowi kaszy :)
Do garnka wrzuciłam duże udko kurczaka i kilka kości wieprzowych. Zalałam 3 litrami zimnej wody i nastawiłam na ogień. Kiedy woda się zagotowała, zszumowałam i dodałam starte: 3 marchewki, 2 pietruszki, pół selera oraz 2 posiekane cebule, 5 kulek ziela angielskiego i 3 liście laurowe. Gotowałam godzinę. Po tym czasie dodałam 10 czubatych łyżek kaszy jęczmiennej, 5 ziemniaków pokrojonych w kosteczkę i posiekany duży pęczek natki pietruszki i koperku. Pamiętajcie, że krupnik lubi dużo zieleniny. Osoliłam do smaku i gotowałam 20 minut. Gotowe.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam:), nasz mamy wiedziały co nam gotować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie, aż nie chcę sobie przypominać, że w dzieciństwie jadłam go jak za karę ;)

    OdpowiedzUsuń