20 stycznia 2018

Wspaniały chleb na drożdżach

Już od dłuższego czasu przymierzałam się do wypieku własnego chleba. Dopiero spróbowanie chleba pieczonego przez żonę mojego znajomego zmobilizowało mnie do tego. Skoro dostałam jeszcze przepis, nie mogłam dłużej zwlekać :) Chleb robi się bardzo prosto, także gorąco Was to tego zachęcam.
Składniki:
  • 330 g mąki pszennej dowolnego typu
  • 15 g świeżych drożdży
  • łyżeczka soli
  • 300 ml letniej wody
  • łyżeczka cukru
  • opcjonalnie: 1 łyżka ziaren dyni, 1 łyżka sezamu, 1 łyżka otrąb owsianych. 
W misce wymieszałam drożdże, cukier i wodę i odstawiłam na 15 minut. Po tym czasie dodałam mąkę, ziarna, otręby, sól i wymieszałam. Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie przemieszałam łyżką przez ok minutę i przełożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (25 x 12 cm). Odstawiłam na kolejne 15 minut. Po tym czasie wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekłam 55 minut. Odstawiłam chleb do wystygnięcia.

2 komentarze: