8 stycznia 2018

Wyjątkowo aromatyczny sos

Przedstawiam Wam dzisiaj wyjątkowo aromatyczny sos. Będzie się świetnie nadawał do dowolnego rodzaju mięsa.
Składniki:
  • 30 g suszonych grzybów leśnych
  • 1 cebula
  • 2 łyżki whisky
  • 100 ml śmietany 30%
  • łyżka sosu sojowego
  • łyżka musztardy (najlepiej Dijon)
  • łyżeczka oregano
  • mała garstka natki pietruszki
  • łyżka mąki
Dzień 1: namoczyłam grzyby.
Dzień 2: pokrojone na paseczki grzyby i posiekaną cebulę ugotowałam w wodzie, w której się moczyły, lekko osoliłam. Kiedy grzyby były miękkie, dodałam whisky, natkę pietruszki i oregano. Gotowałam 5 minut. Po tym czasie dodałam wymieszane śmietanę, sos sojowy i musztardę. Zagęściłam do konsystencji sosu oprószając mąką. Pogotowałam jeszcze 2 minuty. Gotowe. 
Podałam z piersią kurczaka.

1 komentarz: