13 listopada 2014

Grochówka

Grochówka to jedna z naszych ulubionych zup, kiedy na dworze zaczyna się robić chłodno. Polecam, bo jest pyszna :)
  • 500 g łuskanego grochu
  • 2 ćwiartki kurczaka
  • pętko dobrej, wędzonej kiełbasy
  • 2 marchewki
  • 2 pietruszki
  • pół dużego selera
  • natka pietruszki
  • 4 cebule
  • 2 liście laurowe
  • garść majeranku
  • 3 ziela angielskie
  • ząbek czosnku
  • 50 g smalcu
Dzień 1:
Groch przepłukałam na sicie, zalałam zimną wodą i pozostawiłam na całą noc. 
Dzień 2:
Do garnka wlałam 3 litry zimnej wody i włożyłam kurczaki. Kiedy woda się zagotowała, zszumowałam i dodałam marchewki, pietruszki, selera, natkę, liście laurowe, ziela, czosnek i majeranek. Po około 15 minutach dodałam odsączony groch i czubatą łyżkę soli. Gotowałam do miękkości grochu. Na koniec dodałam kiełbasę pokrojoną w talarki i podsmażoną na własnym tłuszczu oraz posiekane cebule podsmażone na smalcu na złoty kolor. Z zupy wyjęłam kurczaki, marchewkę, pietruszkę i selera.
Zupka gotowa, można pałaszować :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz