18 lipca 2014

Masło

Nie będzie to przepis, tylko propozycja powrotu do korzeni. Prawdziwe masełko! :) Może zrobione w nie taki dokładnie sposób, jak robiły to nasze prababcie, bo ubijane mikserem, jednak smakuje identycznie. Do zrobienia go zachęciła mnie koleżanka z pracy, dzięki Paulinko! 
330 ml schłodzonej śmietany 30% wlałam do wysokiej miski. Ubijałam mikserem do momentu oddzielenia się masła. Jak ten proces przebiega? Najpierw śmietana zwiększa objętość, potem się ubija na sztywno. Następnie zaczynają się tworzyć jakby kłaczki, grudki, aż w końcu zaczynają się wydzielać masło i maślanka. Ubijałam jeszcze około 30 sekund. Całość trwa nie dłużej, niż 4 minuty. Gotowe masło przełożyłam na drobne sitko i pozostawiłam w lodówce, żeby grawitacja odciągnęła resztę maślanki.
Z 330 ml śmietany wychodzi nam 130 g masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz