1 października 2017

Kruche ciasto ze śliwkami i bezą

Pyszne ciacho, akurat do zrobienia teraz, póki są śliwki.
Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 60 g cukru pudru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g zimnego masła
  • 50 g zimnego smalcu
  • 4 żółtka
  • 1 białko
Składniki na bezę:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
Owoce: 400 g śliwek węgierek

Mąkę wymieszałam z cukrem pudrem, cukrem wanilinowym, proszkiem do pieczenia i pokrojonym w małą kostkę masłem i smalcem. Dłońmi rozcierałam masło i smalec z sypkimi składnikami do uzyskania elastycznego ciasta. Na koniec dodałam żółtka, w razie potrzeby podsypując mąką. Gotowe ciasto odłożyłam do lodówki na pół godziny.
Piekarnik nastawiłam na 180 stopni.
2/3 ciasta rozwałkowałam i rozłożyłam w wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (26 cm). Ciasto ponakłuwałam widelcem, posmarowałam białkiem. 
Śliwki pokroiłam na podłużne ćwiartki i ułożyłam na cieście skórką do dołu.
Białka ze szczyptą soli ubiłam na sztywną pianę. Następnie nadal ubijając stopniowo dodawałam cukier, na koniec ubijając jeszcze 2 minuty. Na koniec dodałam mąkę ziemniaczaną i zmiksowałam.
Bezę ułożyłam na śliwkach. Resztę ciasta starłam na tarce na dużych oczkach i wyłożyłam na bezę.
Piekłam 35 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz