8 października 2014

Pierogi z kaszanką i cebulą karmelizowaną w miodzie

Już od dawna chodził za mną jakiś kulinarny eksperyment, ponieważ w mojej kuchni ostatnio przeważały tradycyjne domowe obiady. Kiedy trafiłam przypadkiem na przepis na pierogi z kaszanką i karmelizowaną cebulą, od razu wiedziałam, że to będzie nasz kolejny obiad :)
Gotowe pierogi nas pozytywnie zaskoczyły, mają bardzo ciekawy smak.

Farsz:

  • 4 "kiełbaski" kaszanki
  • 2 duże cebule
  • 2 łyżki miodu
  • sól, pieprz
Na patelni rozgrzałam miód. Dodałam drobno posiekane cebule i karmelizowałam kilka minut. Dodałam pokrojoną kaszankę i smażyłam do jej rozpadnięcia. Na koniec osoliłam i dodałam dużo pieprzu. Odstawiłam do ostygnięcia.

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki + do podsypania
  • szczypta soli
  • jajko
  • 2 łyżki oleju
  • 3/4 szklanki mocno ciepłej wody

Na stolnicę przesiałam mąkę, sól, wbiłam jajko, dolałam olej i zagniotłam ciasto podlewając wodą. Na początku ciasto musi Wam się wydawać za luźne. Podsypując niewielką ilością mąki, rozwałkowałam ciasto na grubość 1-2 milimetrów. Szklanką wykrawałam kółka i od razu nakładałam na nie farsz. Jeśli ciasto wyschło i pierogi nie chcą się zlepiać, musicie palcem zwilżonym w wodzie przetrzeć brzegi ciasta.
Zlepione pierogi wrzucałam na osolony wrzątek i gotowałam 1,5 - 2 minuty od wypłynięcia.
Przepis na 40 - 45 pierogów.

2 komentarze: