27 lipca 2012

Tagliatelle z kurkami w śmietanie

Uwielbiam kurki, uwielbiam sosy śmietanowe, a tagliatelle to jeden z moich ulubionych kształtów makaronów. Więc jak taka potrawa może nie smakować? Musi! W dodatku robi się ją bardzo prosto i szybko.
Na sitku sparzyłam kurki. Na patelni rozgrzałam 3 łyżki oleju i wrzuciłam grzyby. Po 2 minutach dodałam posiekaną cebulę, osoliłam i dalej smażyłam co jakiś czas mieszając. Po 10 minutach dodałam 150 ml śmietany 30% wymieszanej z czubatą łyżką mąki. Dokładnie wymieszałam, opieprzyłam i gotowałam 2 minuty, aby mąka straciła smak surowizny. Na koniec posypałam garścią posiekanej natki pietruszki.
Bajka!
W dniu 5 sierpnia 2012 danie uhonorowane tytułem "Danie dnia" na www.smaker.pl



3 komentarze:

  1. Bardzo smaczne danie. Jeden z moich ulubionych sosów do makaronu.

    OdpowiedzUsuń
  2. też uwielbiam kurki i to, że przyrządza się je tak szybko. Ja dodaję też serek kozi i jest super. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj właśnie mam zamiar zaopatrzyć się w kurki i coś z nich upichcić:)

    OdpowiedzUsuń