12 kwietnia 2014

Pikantna zupa bretońska

Zabrzmi to nieskromnie, ale uwielbiamy fasolkę po bretońsku według mojego przepisu :) Dlatego postanowiłam zrobić fasolową zupę bretońską.
Do zimnej wody wrzuciłam udko kurczaka. Kiedy woda się zagotowała, wrzuciłam 2 pietruszki, 2 marchewki i 2 łodygi naciowego selera pokrojone w talarki, posiekaną cebulę, 4 ziela angielskie, 2 liście laurowe, łyżkę mielonej słodkiej papryki, pół łyżeczki harissy (chilli), 3 łyżki majeranku. Gotowałam godzinę. Po tym czasie na łyżce smalcu zrumieniłam pętko kiełbasy pokrojonej w plasterki i 2 posiekane cebule. Dodałam kiełbasę i cebulę do zupy razem z czubatą łyżeczką musztardy i 3 łyżkami koncentratu pomidorowego. Na patelni po smażeniu kiełbasy zrobiłam zasmażkę z 1/5 kostki smalcu i 6 łyżek mąki i dodałam do zupy. Na koniec solimy do smaku, wyjmujemy kurczaka z zupy (możemy go wykorzystać np. do potrawki) i dodajemy puszkę odsączonej czerwonej fasoli. Podałam z makaronem.

1 komentarz: